}

~ Welcome to my novel's - part of my blogs! ~

Heyp!
You!
Yes!
Jangan lupa baca tau!
Best...comment!
Tak best pun comment jugak!
Cetusan dari minda yang sangat kuat berangan!
Peluk dan sayang to my darlings!!

sincerely,
~ Zara Dania Wanee ~

Monday 31 October 2011

Bertaut Kasih: Bab 3

Tubuh  Dhieya  ditarik  kasar.  Dia  meronta-ronta  minta  dilepaskan  namun  sebaliknya  dia  ditolak  kasar  ke  atas  tanah.  Dia  mengaduh  kesakitan.  Kain  yang  menutupi  mulutnya  dibuka.



Victor  tersenyum  puas  melihat  habuan  depan  mata.  Tidak  perlu  susah-susah  membuang  duit  untuk  membeli  anak  ayam  yang  baru  dan  segar  seperti  Dheiya.  Dia  tersenyum  sinis  memandang  Pakcik  Bakar  yang  mematuhi  janjinya.



"  Bagus.  Kau  tak  mungkir  janji,"  kata  Victor  sinis  sambil  tangannya  mengusap  lembut  pipi  Dhieya  yang  mulus  itu.  Dheiya  menangis  ketakutan  melihat  wajah  bengis  dan  sinis  Victor.



"  Aku  dah  janji  dengan  kau  kan?  Aku  akan  bayar  hutang  aku.  Sekarang  hutang  aku  sama  kau  dah  selesai.  Kau  angkatlah  ini  perempuan.  Aku  gerenti  dia  boleh  bagi  kau  untung,"  kata  Pakcik  Bakar  angkuh.



Dhieya  menutup  mulutnya  menahan  tangisnya.  Tidak   sangka  orang  yang  diharapkan  untuk  melindunginya  sanggup  menjual  dirinya.  Langsung  tiada  perikemanusiaan  pada  hati  orang  tua  itu  kepada  yatim  piatu  seperti  dirinya.



Victor  menarik  kasar  dagu  Dhieya.  Matanya  mencerlung  tajam  memandang  Dhieya  yang  sedang  menahan  esak  tangis.



"  Sayang,  kenapa  nangis  ni?  Jangan  risau,  aku  takkan  sakitkan  tubuh  kau  yang  cantik  ni,"  kata-kata  Victor  yang  diikuti  dengan  ketawa  yang  menakutkan.



"  Encik,  tolonglah,  lepaskan  saya.  Saya  janji  saya  akan  bayar  hutang  pakcik  saya,  tapi  tolonglah  lepaskan  saya,"  rayu  Dheiya  agar  ada  rasa  simpati  pada  lelaki  bengis  itu.



Kata-kata  Dhieya  itu  membuatkan  hatinya  menjadi  marah.



'Dah  bapak  kau  hutang  dengan  aku senang-senang  aje  dia  nak  aku  lepaskan'



"  Apa?  Kau  nak  lepaskan  aku  lepaskan  kau?  Hey!  Bapak  tiri  kau  dah  jualkan  kau  pada  aku,  ingat  senang-senang  aku  nak  lepaskan  kau?  Kau  mampu  ke  bayar  hutang  20  ribu  bapak  tiri  kau?  Harga  diri  kau  ni  belum  tentu  cukup  nak  bayar  hutang  dia  pada  aku,  tapi  disebabkan  kau  ni  cantik,  dah  tentu  kau  boleh  bagi  untung  yang  banyak  kan?"  kata  Victor  sambil  mencekak  kasar  rambut  panjang  Dhieya.



Dhieya  meraung  kesakitan.  Victor  melepaskan  genggamannya.  Dhieya  terus  memegang  kaki  Pakcik  Bakar  sambil  merayu  dengan  linangan  air  mata  di  pipi.



"  Pakcik,  tolonglah  jangan  jual  Dhieya  pakcik.  Dhieya  dah  tak  ada  siapa-siapa  lagi  kat  dunia  ni  selain  pakcik.  Tolnglah  pakcik,  Dhieya  merayu  sangat,"  rayu  Dhieya.



Namun  Pakcik  Bakar  terus  menolak  kepala  Dhieya  dengan  kakinya.  Benci  sungguh  melihat  wajah  yang  merayu  itu.



"  Hye!  Kau  nak  suruh  aku  bela  kau  ke?  Kau  tu  hanya  menyusahkan  aku  sama  aja  macam  mak  kau  yang  dah  mampus  tu!  Daripada  aku  bela  kau  baik  aku  jual  kau.  Sekurang-kurangnya  hutang  aku  dah  langsai,"  herdik  Pakcik  Bakar  kuat.



Seorang  lelaki  terus  menarik  Dhieya  kasar   daripada  terus  merayu  kepada  Pakcik  Bakar.  Tubuh  Dhieya  yang  lemah  longlai  itu  tidak  berdaya  melawan.  Hatinya  merintih  pilu  mengenangkan  nasib  yang  kini  terlalu  seksa.



'Ya  Allah  ya  Rahman,  aku  hambu-Mu  yang  hina  ini  memohon  pertolongan  daripada-Mu  ya  Allah.  Selamatkanlah  aku  daripada  manusia  yang  keji  ini.  Lindungilah  aku  ya  Allah.  Aku  bermohon  kepada-Mu  ya  Allah,  aku  bermohon'  rintih  Dhieya  hiba.



                                                     --------------------------------



Firdaus  melangkah  menuju  ke  arah  Skyline  GTR  miliknya  mendengar  esakan  tangisan.  Pantas  matanya  memandang  ke  arah  suara  itu  tanpa  apa-apa  perasaan.  Dia  terus  melangkah  menuju  ke  arah  keretanya  namun  sekali  lagi  langkahnya  terhenti  apabila  melihat  gadis  itu  masih  lagi  merayu  bersama  tangisan  meminta  dirinya  dilepaskan.




Tiba-tiba,  satu  perasaan  aneh  menjalar  ke  tangkal  jiwanya.  Jiwanya  meruntun  simpati  melihat  gadis  polos  itu  sebaik  melihat  wajahnya.  Tanpa  disedari,  kakinya  melangkah  pantas  menuju  ke  arah  kawasan  yang  sedikit  gelap  itu.



"  Bro,  kenapa  ni?"  tanya  Firdaus  sambil  menjengkitkan  keningnya.  Victor  tersentak  apabila  disapa  suara  garau  itu.  Dia  memandang  ke  arah  pelanggan  tetapnya  itu.



"  Encik  Firdaus.  Tak  ada  apa,  cuma  ini  perempuan  banyak  nangis  lah,"  jawab  Victor  selamba.



Sebaik  mungkin  Victor  cuba  melayan  Firdaus  dengan  baik  kerana  Firdaus  merupakan  pelanggan  tetapnya  dan  banyak  memberi  keuntungan  dengan  membawa  ramai  pelanggan  baru  ke  kelab  malamnya  sehingga  kelab  malamnya  menjadi  terkenal.  Kalau  diikutkan  hati  mahu  sahaja  ditempik  orang  yang  suka  menyibuk  namun  memandangkan  yang  menegur  itu  adalah  Firdaus  dia  terpaksa   berpura-pura.



"  Nangislah  perempuan  ni  kalau  you  sudah  kasar  sama  dia?  Dia  ayam  baru  you  ka?"  tanya  Firdaus  lagi.  Mata  kelabunya  tajam  memandang  Dhieya.



Victor  tersentak.  Dia  hanya  mengiakannya.



"  Encik,  tolonglah  lepaskan  saya,"  rayu  Dhieya  lagi  kepada  Victor.  Dhieya  melarikan  pandangannya  daripada  renungan  tajam  Firdaus.



"  Orang  tua  ini  jual  sama  you  ka?"  Firdaus  bertanya  lagi.  Matanya  tidak  berpaling  daripada  memandang  wajah  mulus  itu.  Cantik  walaupun  berlinangan  air  mata  dipipi.



"  Berapa  dia  jual?"  tanya  Firdaus  lagi  tanpa  sempat  Victor  menjawab  soalannya  tadi.



"  Actually,  ini  orang  tua  sudah  hutang  sama  saya  10  ribu.  Dia  tak  boleh  bayar,  dia  bagitahu  saya  suruh  angkat  dia  punya  anak  tiri  untuk  langsaikan  hutang,"  jelas  Victor.



"  I  beli  ini  perempuan  dari  you  50  ribu,  amacam?"  kata-kata  Firdaus  itu  mengejutkan  Dhieya  yang  sedari  tadi  hanya  diam  membisu.  Dhieya  mengangkat  wajahnya  memandang  wajah  Firdaus  itu.  Dia  seakan  tidak  percaya.  Entah  apa  yang  akan  berlaku  pada  nasibnya  selepas  ini.



"  Susahlah  ini  macam  Encik  Firdaus.  Dia  barang  baru.  Fresh  lagi".



"  I  tak  kira.  I  nak  jugak  perempuan  ni.  Kalau  tak  I  tarik  semua  pelanggan  you,"  ugut  Firdaus  apabila  dilihat  Victor  seolah-olah  cuba  bermain  tarik  tali  dengannya.



"  Janganlah  ini  macam  Encik  Firdaus..,"  Victor  mengeluh.  Firdaus  adalah  seorang  yang  agak  berpengaruh.  Jika  Firdaus  benar-benar  serius,  pasti  bisnesnya  akan  bangkrap.



"  I  tawar  sekali  aje.  You  nak  jual  perempuan  ini  atau  tidak?"  tanya  Firdaus  sekali  lagi.  Tegas.



"  Encik  Firdaus,  I  boleh  kasik  you  Tiara.  Dia  dah  lama  syok  sama  you.  Lagipun  kalau  you  datang,  dia  selalu  ada  dengan  you,"  pujuk  Victor  lagi.  Amat  sukar  dia  untuk  melepaskan  Dhieya  pergi.



"  I  tak  nak  Tiara.  I  nak  perempuan  ni,"  kata  Firadau  tegas.



Victor  tiada  pilihan  sebaliknya  dia  perlu  juga  menyerahkan  Dhieya  kepada  Firdaus.  Lagipun  jika  difikirkan  balik,  dia  mendapat  lebih  habuan  yang  lumayan  apabila  Firdaus  membeli  Dhieya  denga  harga  50  ribu,  malah  lebih  banyak  daripada  hutangnya.



Firdaus  menarik  Dhieya  ke sisinya.  Matanya  masih  mencerlung  tajam  memandang  ke  arah  Victor  dan  Pakcik  Bakar  silih  berganti.  Biarlah  dia  rugi  sekalipun,  asalkan  kehendak  hatinya  puas.



"  I  beli  perempuan  ni  dari  you  50  ribu.  Lebih  daripada  hutang  yang  orang  tua  ni  kena  bayar.  You  tak  boleh  kacau  perempuan  ni.  Kau,  aku  bayar  kau  10  ribu  dengan  syarat  kau  tak  boleh  muncul  lagi  dalam  hidup  perempuan  ni. Kalau  kau  jumpa  dia,  kau  jangan  dekat  dengan  dia.  Dia  milik  aku,"  tegas  Firdaus  berkata.  Dia  perlu  berbuat  demikian  untuk  memastikan  Dhieya  tidak  lagi  diganggu  kerana  dia  mempunyai  agenda  yang  lain



Semuanya  berlaku  dengan  pantas.  Proses  jual  beli  sudah  selesai.  Dhieya  hanya  memandang  tanpa  perasaan.   Air  matanya  sudah  kering  untuk  menangis  lagi.  Dia  tiada  daya  dan  tenaga  untuk  merayu  lagi.  Dia  rela.  Pasrah  menerima  takdir  Tuhan  jika  inilah  perjalanan  hidupnya  yang  telah  ditentukan  oleh  Allah  S.W.T.


1 comment:

Yong said...

ok ok not bad. hehe lain sikit.